Zostań liderem swojej wymarzonej branży

fot. Starway - 400Niezależnie od tego, czy sprzedajesz siebie, usługi czy produkty. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Niezależnie od tego, czy istnieje ona od dawna czy jest stosunkowo nowa, każdego lidera i świadomość marki charakteryzują podobne wzorce myślenia i zachowania. Jeśli je poznasz, będziesz mógł powtarzać sukces innych i tak rozwinąć swoje zasoby, by za jakiś czas samemu stać się liderem. Oto spis najlepszych praktyk, których wykorzystanie pozwala piąć się na szczyt.


1. Odpowiedzialność
Sukcesów nie osiągają osoby wchodzące w rolę ofiary, przenoszące winę na innych, szukające powodów niepowodzenia w świecie zewnętrznym. Liderzy wiedzą, że są odpowiedzialni za siebie i innych, i potrafią brać na swoje barki bycie kowalem własnego losu.

2. Rama feedbacku
Liderzy nie wierzą w porażki, ale w lekcje, ponieważ każdą sytuację traktują jako okazję do nauki. Wyciągają wnioski i uczą się na błędach. Dzięki temu szybciej podnoszą się po upadku i mają większą tolerancję na ryzyko i lęk, który uniemożliwia podejmowanie bardziej wymagających decyzji. Pomaga codzienne zadawanie sobie pytania: czego się dziś nauczyłem i co konkretnie mogę zrobić lepiej następnym razem?

3. Konsekwencja
Nastawienie na długoterminowe rezultaty i odkładanie gratyfikacji na później to kolejna cecha liderów. Co się wydarzy za 10 lat? Jaką wizję chcę urzeczywistnić? Po obraniu kierunku trzeba podzielić czas na etapy będące celami cząstkowymi i systematycznie je realizować. To prowadzi do wyrobienia nawyków, dzięki którym łatwiej osiągnąć sukces.

4. Think big

fot2. Starway  - 440
Ten amerykański slogan oznacza myślenie w ambitnych kategoriach i realizację celów dużego kalibru. By zostać liderem branży, należy mieć ambitne plany i chcieć więcej. Ten koncept jest szczególnie istotny dla Polaków, którzy generalnie nie myślą w kategoriach globalnych i raczej skupiają się na mniejszych, lokalnych osiągnięciach. Te standardy mogą się okazać zbyt niskie na zostanie liderem branży.

5. Bądź kreatywny
Robiąc coś, co robią inni, zawsze będziesz ograniczony poziomem konkurencji. Zamiast oglądać się na nią, zastanów się, czego potrzebuje rynek i jaki jest Twój pomysł na realizację tych potrzeb. Bycie sobą jest nie do podrobienia i gwarantuje pracę z pasją, traktowaną jako najważniejszy czynnik służący do osiągania sukcesów.

6. Rób marketing
Poinformuj świat o swoim istnieniu. Czy to poprzez social media, czy poprzez inne kanały zarzucaj sieci na potencjalnych klientów, kontrahentów, współpracowników. Im więcej informacji o sobie zamieścisz, im systematyczniej będziesz prowadził profile, tym lepiej. Niezależnie od tego, jak dobry jest Twój produkt, bez odpowiedniego opakowania zginie w morzu nawet gorszych – ale lepiej reklamowanych – artykułów konkurencji.

W naturze nie istnieje stagnacja, więc albo się rozwijasz, albo cofasz. Nie tylko rynek wymaga elastyczności i nowych pomysłów, ale jeśli chcesz być liderem, musisz rosnąć. Te wzrosty mogą dotyczyć jakości Twoich usług, wyników finansowych, poziomu zatrudnianych osób, liczby klientów, trudności rozwiązywanych problemów. Im większe wyzwania sobie postawisz, tym bardziej zbliżysz się do bycia liderem.

Autor artykułu: Mateusz Grzesiak

Szkolenie Sukces przez duże S z dr. Mateuszem Grzesiakiem odbędzie się 9 grudnia 2017 r. w Londynie. Zgromadzi polskich przedsiębiorców z Wielkiej Brytanii, właścicieli małych, średnich i dużych firm, a także profesjonalistów, którzy chcą zrealizować swoje marzenie o własnej firmie lub awansować. Event dedykowny jest również sprzedawcom oraz osobom działającym w branży MLM, coachom, trenerom, konsultantom i ekspertom oraz wszystkim, których interesuje rozwój osobisty, w tym rozwój umiejętności miękkich.

Szkolenie wzbogaci także panel dyskusyjny, na którym wystąpi m.in.: Paul T. Lajszczak – rekin biznesu, właściciel kilkadziesięciu firm w Wielkiej Brytanii, Polsce i na Bliskim Wschodzie. Paul także zgromadził wiele nieruchomości w Wielkiej Brytanii, a jednocześnie jest urodzonym mówcą motywacyjnym i coachem. Na szkoleniu odbędzie się również sesja networkingowa, którą poprowadzi Wojciech Kołodziejczak – założyciel Life Networker, specjalista, który zawodowo uczy budować sieci kontaktów biznesowych. Dzięki jego obecności uczestnicy będą mieli szansę w profesjonalny sposób stworzyć długofalowe relacje biznesowe.

Patronami medialnymi wydarzenia zostali m.in. Londynek, Moja Wyspa, Businesswoman Life, Magazyn LBQ.

Więcej informacji o szkoleniu Sukces przed duże S znajduje się: http://excellencevale.com/sukces-przez-duze-s/ 

fot3. Starway - 440

Dr Mateusz Grzesiak - bio

Przedsiębiorca, wykładowca, magister prawa, psychologii oraz doktor nauk ekonomicznych. Szkoli międzynarodowo od 14 lat w 7 językach. Napisał 13 książek. Stały gość programów telewizyjnych i radiowych.
Pracuje m.in. z zarządami firm, średnią i wyższą kadrą menedżerską, przedsiębiorcami, gwiazdami estrady, sportowcami oraz dziesiątkami tysięcy osób z całego świata. W mediach społecznościowych obserwuje go ponad 500 tysięcy fanów. Sportowiec z zamiłowania. Prywatnie mąż dr Iliany Ramirez i tata Adriany.

O ExcellenceVale

Firma oferuje szkolenia stacjonarne z najlepszymi polskimi trenerami, coachami i psychologami oraz biznesowe programy mentoringowe, a w przyszłości również inne produkty rozwojowe.
ExcellenceVale powstało po to, aby dostarczyć jak najlepszych narzędzi do rozwoju osobistego i biznesowego, a dzięki temu wpływać na poprawę świadomości, rozwój wiedzy, umiejętności i postaw. Firma działa w branży rozwoju osobistego i biznesowego, kierując swoją ofertę do Polaków niezależnie od ich miejsca zamieszkania.
Dąży do momentu, gdy świadomość Polaków zmieni się w takim stopniu, że większość społeczeństwa będzie w stanie w pełni realizować swój potencjał osobisty, zawodowy i biznesowy.

 

www.all4comms.com