19 Kwiecień 2024      Imieniny obchodzą: Adolf, Leon, Tymon

Kończy się czas na odzyskanie roszczeń z tytułu PPI

Polish FCA PPI-330

Za niecały miesiąc, 29 sierpnia 2019 r., upływa ostateczny termin zgłaszania roszczeń odnośnie ubezpieczenia spłaty zadłużenia (Payment Protection Insurance - PPI). Organ regulacyjny - Financial Conduct Authority (FCA), czuwający nad sektorem usług finansowych i chroniący konsumentów brytyjskich, ponagla osoby zainteresowane do podjęcia decyzji obejmujących lata 90-te XX wieku i dwutysięczne, kiedy w Wielkiej Brytanii zakupiono znaczną część z ok. 64 milionów polis PPI.


 

Aby ułatwić Ci podjęcie decyzji czy zgłosić skargę, Karolina Szymczyk, założycielka popularnej grupy facebookowej Zaradni Polacy w UK, wspierająca kampanię PPI Deadline Campaign (kampania przypominająca o upływie terminu składania skarg z tytułu PPI), odpowiada na niektóre ważne pytania i objaśnia proces składania skarg.

Karolina mówi: „Dzięki FCA proces składania skarg z tytułu PPI jest prosty i bezpłatny. Można składać skargę osobiście, kontaktując się z usługodawcą, który sprzedał Ci PPI. Jeśli złożysz skargę u niego bezpośrednio, unikniesz płacenia firmie zarządzającej roszczeniami.

W swojej ofercie dalszego wspierania konsumentów, FCA także przedłużyła, począwszy od 5 sierpnia, pracę swojej infolinii PPI 0800 101 8800 do godz.20 w dni robocze i do 17 w soboty. Możesz także porozmawiać z doradcą po polsku, jeśli taki będzie Twój wybór, ale pamiętaj o poinformowaniu doradcy o preferowanej opcji językowej.”

Polish FCA PPI-440

Często zadawane pytania i odpowiedzi na nie:

Co to jest PPI?

PPI była polisą sprzedawaną wraz z produktami kredytowymi, jak np. pożyczki, kredyty hipoteczne, karty kredytowe, karty upominkowe, kredyty w katalogu.

Stworzono PPI dla pokrywania spłat, których nie mógłbyś dokonywać osobiście. Na przykład, gdybyś został zwolniony z pracy w ramach redukcji etatów, lub gdybyś nie mógł pracować z powodu wypadku, choroby lub niepełnosprawności.

Jeśli nabyłeś produkt kredytowy we wskazanym okresie, być może równocześnie sprzedano Ci PPI. Być może sprzedaż została dokonana w sposób niedozwolony.

Na czym polega niedozwolona sprzedaż PPI?

Przykłady niedozwolonej sprzedaży to np. że:

  • Dodano PPI do Twojego produktu pożyczkowego lub kredytowego bez Twojej wiedzy
  • Wymuszono na Tobie nabycie PPI lub zostałeś poinformowany, że musisz ją posiadać
  • Doradzono Ci nabycie PPI w czasie Twojego bezrobocia lub wcześniej stwierdzonego u Ciebie złego stanu zdrowia
  • Niewłaściwa sprzedaż PPI nastąpiła w inny sposób.

Być może będziesz także mógł złożyć skargę jeśli sądzisz, że Twój bank lub inny usługodawca zarobił wysoką prowizję od Twojej PPI i nie poinformował Ciebie o tym przy jej zakupie.

Wniesiono miliony roszczeń odnośnie PPI i odzyskano ponad 34 miliardy GBP.

Skąd mogę wiedzieć czy PPI mnie dotyczy?

W Wielkiej Brytanii sprzedano miliony polis PPI, głównie w latach 1990-2010. Jeśli zakupiłeś produkt kredytowy w tym okresie, być może sprzedano Ci równocześnie PPI.

Jak mogę sprawdzić czy nabyłem PPI?

Sprawdzenie czy nabyłeś PPI jest proste i bezpłatne. Nie martw się papierami, potrzebujesz jedynie podać swoją datę urodzenia i poprzednie adresy za ten okres. Poszukaj na stronie FCA PPI lub zadzwoń na 0800 101 8800, aby dowiedzieć się jak to zrobić.

Jak można złożyć skargę odnośnie PPI?

Jest kilka sposobów skontaktowania się z usługodawcą celem złożenia skargi:

  • Online – wielu usługodawców posiada aplikacje online na swoich stronach internetowych umożliwiające złożenie skargi
  • Telefonicznie – należy pamiętać, że linie telefoniczne działają w ograniczonych godzinach
  • Drogą pocztową – wyślij swoją skargę wystarczająco wcześnie, by dotarła do usługodawcy przed ostatecznym terminem 29 sierpnia
  • W oddziale – należy pamiętać o godzinach pracy miejscowego oddziału.

Twój usługodawca rozpatrzy Twoją skargę (może poprosić Ciebie o dodatkowe informacje, więc należy pamiętać o podaniu swoich danych kontaktowych).

Twój usługodawca musi udzielić odpowiedzi w ciągu ośmiu tygodni i poinformować Ciebie, że skarga była uzasadniona i należą się Tobie jakieś pieniądze, lub wyjaśnić dlaczego potrzebuje więcej czasu na rozpatrzenie Twojej skargi.

Zgodnie z przepisami, składanie skarg u usługodawców odnośnie PPI musi być proste i muszą oni pomóc w procedurze.

Gdzie można znaleźć dalsze informacje?

Odwiedź stronę internetową FCA: https://www.fca.org.uk/ppi/pl/how-to-check

Zadzwoń na infolinię FCA: 0800 101 8800 – Poproś o informację w innym języku lub formacie.

Uwaga!

Kończy się czas na odzyskanie pieniędzy z tytułu PPI. Mówiąc krótko, jeśli nie złożysz skargi do swojego usługodawcy do 29 sierpnia 2019 r., nie będziesz mógł odzyskać pieniędzy z tytułu PPI – zatem podejmij decyzję jak najszybciej.

Źródło: www.mmc-uk.co.uk 

Baner MK - niebieski - 330

ARTYKUŁY PROMOWANE

Rządowa Kampania „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” – Nowa Odpowiedź na Epidemię Oszustw w Anglii i Walii

Polish-Offer-Alice-330  04.04.2024

Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang.Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.


Nie tylko lekarz rodzinny – kampania NHS na temat wsparcia dostępnego w Twojej przychodni

NHS NHS-GP-MDT-4 - 330

Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.

Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.


Kampania Enough- przeciwko wszelkiej przemocy wobec kobiet i dziewcząt

VAWG SOCIAL 2 - 330

W Międzynarodowym Dniu Walki z Przemocą wobec Kobiet i Dziewcząt kampania "Dość" mówi nam, jak bezpiecznie interweniować

Położenie kresu przemocy wobec kobiet i dziewcząt jest problemem nas wszystkich. Niezależnie od tego, czy przemoc ma miejsce w domu, w pracy, czy w przestrzeni publicznej, każdy ma do odegrania swoją rolę. Każdy z nas powinien podejmować działania mające na celu uczynienie naszego społeczeństwa bezpieczniejszym miejscem dla wszystkich.


W Londynie rozpoczęła się kampania NHS przeciwko rakowi jelita

16.08.2022 - 330 - logo

Społeczność polska w całym Londynie zachęcana do ​​korzystania z bezpłatnego zestawu do badań przesiewowych w kierunku raka jelita NHS

NHS London prowadzi kampanię ratującą życie, aby zachęcić polskie społeczności w całym Londynie do wykonania bezpłatnego testu przesiewowego NHS w kierunku raka jelita, który sprawdza czy mogą mieć raka jelita.


MMR Childhood Vaccinations Campaign

16.02.2022 - promowane - 330

Co dziesiąte dziecko rozpoczynające szkołę jest zagrożone zakażeniem odrą
Chrońmy nasze dzieci przed chorobami wieku dziecięcego – ostrzega dr Agnieszka Biel. Brytyjska Agencja Bezpieczeństwa Zdrowia (UKHSA) i NHS wzywają rodziców i opiekunów do upewnienia się, że ich dzieci są na bieżąco ze szczepieniami przeciw odrze, śwince i różyczce (MMR) oraz ze wszystkimi innymi rutynowymi szczepionkami dziecięcymi. Jak pokazują najnowsze dane, liczba szczepień MMR spadła do najniższego poziomu od dziesięciu lat.


Fotogaleria