20 Kwiecień 2024      Imieniny obchodzą: Agnieszka, Teodor, Czesław

BARWY POLSKIEGO FOLKLORU ZA GRANICĄ

polski folkrol - 3300

Choć na stałe przebywają na obczyźnie, nie zapominają o korzeniach: poza granicami kraju działa wiele organizacji zrzeszających Polaków, którzy kultywują rodzime tradycje sztuki ludowej. Nasi rodacy łączą się w zespoły taneczne, muzyczne i piosenkarskie, by zaprezen-tować feerię barw polskiego folkloru szerszej publiczności, złożonej zarówno z ekspatrian-tów, jak i członków lokalnych społeczności.


W Wielkiej Brytanii tego typu stowarzyszenia istnieją od dziesięcioleci. W skład najmłodszych ze-społów niejednokrotnie wchodzą przedstawiciele drugiego pokolenia: dzieci polskich imigrantów, urodzone już za granicą. Tak jest między innymi w należącej do polskiego oddziału YMCA Mazury Dance Company. Grupa powstała w 1949 roku, co czyni ją jedną z najstarszych w Wielkiej Bryta-nii, i na dzień dzisiejszy skupia ponad stu członków w ramach trzech kategorii wiekowych, gdzie najmłodsi tancerze mają siedem lat. Wspólnie prezentują polskie tańce narodowe i regionalne, przyciągając publiczność w całej Europie widokiem misternie wykończonych strojów ludowych oraz ogromną energią, która bije z ich występów.

Nieco później, bo w 1973 roku, narodził się kolejny zespół, który z równym powodzeniem realizuje tę samą misję. Orlęta to projekt Barbary Klimas-Sawyer, kobiety, która popularyzacji polskiego folkloru na terenie Wielkiej Brytanii poświęciła całe swoje życie, szyjąc kostiumy i stroje ludowe, a także doglądając kolejnych pokoleń tancerzy i muzyków ludowych. Początkowo założony na ży-czenie drużyny harcerskiej z londyńskiego Balham, zespół pieśni i tańca Orlęta szybko rozrósł się do obecnych rozmiarów, gdzie poza główną grupą działają również trzy dziecięce, a także pięcio-osobowa kapela muzyczna. Ich występy to nie tylko pokaz umiejętności tanecznych, ale kompletne inscenizacje o humorystycznym charakterze, stanowiące wierne oddanie ducha polskiego folkloru.

Podobnie rzecz się ma w przypadku Karolinki, grupy, która swoją nazwą nawiązuje do klasycznej śląskiej piosenki. Jak stwierdza Jola Kutereba, córka założycielki zespołu, Maury i spadkobierczyni tradycji organizacji, założona w 1978 roku Karolinka to o wiele więcej, niż tylko niedzielne hobby jej twórców i członków, ale autentyczna życiowa pasja, zrodzona z potrzeby podtrzymania polskiego dziedzictwa kulturowego zagranicą i chęci przekazania tych samych wartości kolejnym pokole-niom. Od statecznego poloneza po radosny taniec góralski, artyści zrzeszeni w ramach organizacji z oddaniem realizują misję organizatorów na terenie Wielkiej Brytanii, a także w Polsce, dokąd regularnie przyjeżdżają z pokazami.

Wszystkie trzy grupy już wkrótce wystąpią na tej samej scenie, podczas nadchodzącego Lebara Days of Poland w centrum Londynu. Wydarzenie to, zaplanowane na 6 maja bieżącego roku, opie-ra się na tych samych fundamentach, co działalność zespołów, pragnąc zaprezentować polski folklor z całym jego bogactwem, przepychem i różnorodnością stylów mieszkańcom Wielkiej Bry-tanii. Plan ten konsekwentnie realizuje już od pięciu lat, każdej kolejnej wiosny zapraszając organi-zacje zrzeszające entuzjastów naszej rodzimej kultury, którzy swoimi występami przyciągają tysią-ce widzów w każdym wieku i każdej narodowości. I choć największą grupę odbiorców festiwalu stanowią przedstawiciele tamtejszej Polonii, to z zaciekawieniem przyglądają mu się również lo-kalne media, Londyńczycy oraz turyści odwiedzający Tower Bridge, skuszeni nie tylko możliwością darmowego obejrzenia tak specyficznych z ich perspektywy występów, ale i ogólną oprawą i rado-sną atmosferą, jaka zawsze towarzyszy miejscu, gdzie główną rolę odgrywa nasza sztuka ludowa.

W celu zapoznania się z ofertą Lebara Mobile, dumnego sponsora Festiwalu Lebara Days of Poland zapraszamy na stronę internetową Lebara.co.uk

https://mobile.lebara.com/gb/en/ 

http://www.daysofpolandlondon.com/ 

polski folkrol 440

Lebara Days of Poland Festival:

Lebara Days of Poland to zorganizowany przez agencję 2Sisters PR festiwal mający na celu promocję polskiej kultury na terenie Wielkiej Brytanii. Mieści się on w Potters Fields Park w cen-trum Londynu i rokrocznie gości tysiące uczestników, zarówno przedstawicieli polskich społeczności, jak i innych narodowości, oferując liczne atrakcje, takie jak występy zespołów ludowych, tradycyjną polską kuchnię i wiele innych. Obecna, czwarta edycja festiwalu odbędzie się 30 kwietnia 2017.

Oficjalna strona Lebara Days of Poland Festiwal: http://www.daysofpolandlondon.com/ 

Lebara:
Lebara to czołowy europejski operator telefonii komórkowej, który podnosi standard życia społecz-ności imigranckich, udostępniając im wysokiej jakości produkty i usługi mobilne w przystępnych cenach. Lebara oferuje karty SIM pay-as-you-go do urządzeń mobilnych oraz związane z nimi produkty i usługi dostosowane do potrzeb międzynarodowej społeczności w sześciu krajach Euro-py: Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Francji, Hiszpanii i Danii. Lebara cieszy się uznaniem klientów jako firma godna zaufania, uczciwa, stosująca przejrzyste zasady i oferująca wysoką ja-kość w przystępnej cenie.

 

Kontakt prasowy:
2SistersPR
https://www.2sisterspr.com/ 

Choć na stałe przebywają na obczyźnie, nie zapominają o korzeniach: poza granicami kraju działa wiele organizacji zrzeszających Polaków, którzy kultywują rodzime tradycje sztuki ludowej. Nasi rodacy łączą się w zespoły taneczne, muzyczne i piosenkarskie, by zaprezentować feerię barw polskiego folkloru szerszej publiczności, złożonej zarówno z ekspatriantów, jak i członków lokalnych społeczności.

 

W Wielkiej Brytanii tego typu stowarzyszenia istnieją od dziesięcioleci. W skład najmłodszych zespołów niejednokrotnie wchodzą przedstawiciele drugiego pokolenia: dzieci polskich imigrantów, urodzone już za granicą. Tak jest między innymi w należącej do polskiego oddziału YMCA Mazury Dance Company. Grupa powstała w 1949 roku, co czyni ją jedną z najstarszych w Wielkiej Brytanii, i na dzień dzisiejszy skupia ponad stu członków w ramach trzech kategorii wiekowych, gdzie najmłodsi tancerze mają siedem lat. Wspólnie prezentują polskie tańce narodowe i regionalne, przyciągając publiczność w całej Europie widokiem misternie wykończonych strojów ludowych oraz ogromną energią, która bije z ich występów.

 

Nieco później, bo w 1973 roku, narodził się kolejny zespół, który z równym powodzeniem realizuje tę samą misję. Orlęta to projekt Barbary Klimas-Sawyer, kobiety, która popularyzacji polskiego folkloru na terenie Wielkiej Brytanii poświęciła całe swoje życie, szyjąc kostiumy i stroje ludowe, a także doglądając kolejnych pokoleń tancerzy i muzyków ludowych. Początkowo założony na życzenie drużyny harcerskiej z londyńskiego Balham, zespół pieśni i tańca Orlęta szybko rozrósł się do obecnych rozmiarów, gdzie poza główną grupą działają również trzy dziecięce, a także pięcioosobowa kapela muzyczna. Ich występy to nie tylko pokaz umiejętności tanecznych, ale kompletne inscenizacje o humorystycznym charakterze, stanowiące wierne oddanie ducha polskiego folkloru.

 

Podobnie rzecz się ma w przypadku Karolinki, grupy, która swoją nazwą nawiązuje do klasycznej śląskiej piosenki. Jak stwierdza Jola Kutereba, córka założycielki zespołu, Maury i spadkobierczyni tradycji organizacji, założona w 1978 roku Karolinka to o wiele więcej, niż tylko niedzielne hobby jej twórców i członków, ale autentyczna życiowa pasja, zrodzona z potrzeby podtrzymania polskiego dziedzictwa kulturowego zagranicą i chęci przekazania tych samych wartości kolejnym pokoleniom. Od statecznego poloneza po radosny taniec góralski, artyści zrzeszeni w ramach organizacji z oddaniem realizują misję organizatorów na terenie Wielkiej Brytanii, a także w Polsce, dokąd regularnie przyjeżdżają z pokazami.

 

Wszystkie trzy grupy już wkrótce wystąpią na tej samej scenie, podczas nadchodzącego Lebara Days of Poland w centrum Londynu. Wydarzenie to, zaplanowane na 6 maja bieżącego roku, opiera się na tych samych fundamentach, co działalność zespołów, pragnąc zaprezentować polski folklor z całym jego bogactwem, przepychem i różnorodnością stylów mieszkańcom Wielkiej Brytanii. Plan ten konsekwentnie realizuje już od pięciu lat, każdej kolejnej wiosny zapraszając organizacje zrzeszające entuzjastów naszej rodzimej kultury, którzy swoimi występami przyciągają tysiące widzów w każdym wieku i każdej narodowości. I choć największą grupę odbiorców festiwalu stanowią przedstawiciele tamtejszej Polonii, to z zaciekawieniem przyglądają mu się również  lokalne media, Londyńczycy oraz turyści odwiedzający Tower Bridge, skuszeni nie tylko możliwością darmowego obejrzenia tak specyficznych z ich perspektywy występów, ale i ogólną oprawą i radosną atmosferą, jaka zawsze towarzyszy miejscu, gdzie główną rolę odgrywa nasza sztuka ludowa.

 

W celu zapoznania się z ofertą Lebara Mobile, dumnego sponsora Festiwalu Lebara Days of Poland zapraszamy na stronę internetową Lebara.co.uk

 

KONIEC

 

O Lebara Days of Poland Festival:

 

 Lebara Days of Poland to zorganizowany przez agencję 2Sisters PR festiwal mający na celu promocję polskiej kultury na terenie Wielkiej Brytanii. Mieści się on w Potters Fields Park w centrum Londynu i rokrocznie gości tysiące uczestników, zarówno przedstawicieli polskich społeczności, jak i innych narodowości, oferując liczne atrakcje, takie jak występy zespołów ludowych, tradycyjną polską kuchnię i wiele innych. Obecna, czwarta edycja festiwalu odbędzie się 30 kwietnia 2017.

 

Oficjalna strona Lebara Days of Poland Festiwal: http://www.daysofpolandlondon.com/

 

Lebara:

Lebara to czołowy europejski operator telefonii komórkowej, który podnosi standard życia społeczności imigranckich, udostępniając im wysokiej jakości produkty i usługi mobilne w przystępnych cenach. Lebara oferuje karty SIM pay-as-you-go do urządzeń mobilnych oraz związane z nimi produkty i usługi dostosowane do potrzeb międzynarodowej społeczności w sześciu krajach Europy: Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Francji, Hiszpanii i Danii. Lebara cieszy się uznaniem klientów jako firma godna zaufania, uczciwa, stosująca przejrzyste zasady i oferująca wysoką jakość w przystępnej cenie.

 

 

Kontakt prasowy:

2SistersPR

Justyna Krzysztofik

T: +44 (0) 208  244  7047

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Baner MK - niebieski - 330

ARTYKUŁY PROMOWANE

Rządowa Kampania „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” – Nowa Odpowiedź na Epidemię Oszustw w Anglii i Walii

Polish-Offer-Alice-330  04.04.2024

Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang.Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.


Nie tylko lekarz rodzinny – kampania NHS na temat wsparcia dostępnego w Twojej przychodni

NHS NHS-GP-MDT-4 - 330

Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.

Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.


Kampania Enough- przeciwko wszelkiej przemocy wobec kobiet i dziewcząt

VAWG SOCIAL 2 - 330

W Międzynarodowym Dniu Walki z Przemocą wobec Kobiet i Dziewcząt kampania "Dość" mówi nam, jak bezpiecznie interweniować

Położenie kresu przemocy wobec kobiet i dziewcząt jest problemem nas wszystkich. Niezależnie od tego, czy przemoc ma miejsce w domu, w pracy, czy w przestrzeni publicznej, każdy ma do odegrania swoją rolę. Każdy z nas powinien podejmować działania mające na celu uczynienie naszego społeczeństwa bezpieczniejszym miejscem dla wszystkich.


W Londynie rozpoczęła się kampania NHS przeciwko rakowi jelita

16.08.2022 - 330 - logo

Społeczność polska w całym Londynie zachęcana do ​​korzystania z bezpłatnego zestawu do badań przesiewowych w kierunku raka jelita NHS

NHS London prowadzi kampanię ratującą życie, aby zachęcić polskie społeczności w całym Londynie do wykonania bezpłatnego testu przesiewowego NHS w kierunku raka jelita, który sprawdza czy mogą mieć raka jelita.


MMR Childhood Vaccinations Campaign

16.02.2022 - promowane - 330

Co dziesiąte dziecko rozpoczynające szkołę jest zagrożone zakażeniem odrą
Chrońmy nasze dzieci przed chorobami wieku dziecięcego – ostrzega dr Agnieszka Biel. Brytyjska Agencja Bezpieczeństwa Zdrowia (UKHSA) i NHS wzywają rodziców i opiekunów do upewnienia się, że ich dzieci są na bieżąco ze szczepieniami przeciw odrze, śwince i różyczce (MMR) oraz ze wszystkimi innymi rutynowymi szczepionkami dziecięcymi. Jak pokazują najnowsze dane, liczba szczepień MMR spadła do najniższego poziomu od dziesięciu lat.


Fotogaleria